Merken door verandering heen begeleiden: toekomstbestendige communicatie
Rapport Change Decoded 2024: Hoe kunnen we AI en data inzetten om communicatie toekomstbestendig te maken en zinvolle verandering te stimuleren?
Rapport Change Decoded 2024: Hoe kunnen we AI en data inzetten om communicatie toekomstbestendig te maken en zinvolle verandering te stimuleren?
Na het blokkeren van de snelweg door Extinction Rebellion onderzoekt de Kamer het uitfaseren van fossiele subsidies. Tot zover een geslaagde lobby, maar is het een wenselijke ontwikkeling?
Enkel bedrijven die rondom het maatschappelijke debat geloofwaardig, oprecht én relevant zijn, zijn succesvol in het debat. Luister daarom naar de wensen vanuit de maatschappij. Erken het issue dat er speelt rondom jouw bedrijf en zet je er actief voor in om een transitie naar een betere uitkomst te maken.
Uit onderzoek van ons zusterbureau Daggerwing blijkt dat duurzaamheidsinitiatieven volgens ruim 60% van de respondenten fundamenteel anders benaderd zouden moeten worden dan andere strategieën. Onze ESG-experts bespreken wat we hiervan moeten leren.
Creative Director Joost deelt enkele inzichten over creatieve strategie en hoe wij, als OPRG, deze gebruiken om communicatieplannen te maken. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, wij geloven dat kaders vrijheid geven en dat nieuwsgierigheid de sleutel tot een goede strategie is.
Uit een nieuw rapport van Omnicom PR Group over wereldwijde gezondheidsgelijkheid blijkt dat er een gebrek aan vertrouwen is in gezondheidszorgsystemen en dat 62% van alle respondenten expliciete discriminatie ervaart.
Jaarlijks voeren we een onderzoek uit onder onze klanten, waarin we ze vragen hoe ze de samenwerking met onze teams en het geleverde werk ervaren. Bovendien nemen onze consultants ook deel aan de enquête, wat bijdraagt aan onze continue groei en ontwikkeling.
Onze podcast OmniTalks komt met een vierde seizoen over authentieke leiders. We spreken met gasten over wat hen motiveert, waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt en hoe ze omgaan met de druk van hun publieke functies.
Om bij te blijven als communicatieprofessional moet je nieuwe technologie doorgronden en actuele thema’s omarmen, zoals generatieve AI en ESG. Maar vooral: anderen hierbij meekrijgen. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Social media influencers zijn een krachtig hulpmiddel geworden voor merken, maar de opkomst van de trend ‘de-influencing’ op TikTok laat een verschuiving zien. Lees hier verder waarom het een trend is en wat dit voor merken betekent.
De specialist en de person smelten samen tot één Marion Koopmans in de derde aflevering van de podcast ‘OmniTalks – Specialisten in de gezondheidszorg’. Ontdek meer over haar gesprek met Daniëlle Friskes, Business Director Health and Biotech bij Omnicom PR Group:
Veel bedrijven zijn al begonnen met de overgang van Yammer naar Microsofts nieuwe interne sociale netwerkplatform Viva Engage. Wat is het en hoe verandert het de manier waarop collega’s samenwerken?