Verbinden doet veranderen
Kun je tijdens een pandemie over een eerlijkere prijs voor vlees praten? Verlegging van focus We zijn het erover eens dat we in ons land met zijn allen best goed…
Kun je tijdens een pandemie over een eerlijkere prijs voor vlees praten? Verlegging van focus We zijn het erover eens dat we in ons land met zijn allen best goed…
COVID-19 heeft flinke impact op zowel ons werk als ons persoonlijke leven. Ook op communicatiegebied heeft het in een korte tijd veel veranderd. Dagelijks bevinden we ons op onbekend terrein,…
Laten we eerlijk zijn, stiekem hadden veel werkgevers en wij allemaal gehoopt dat minister-president Rutte afgelopen dinsdag ging vertellen dat de maatregelen zouden worden versoepeld en dat we gedeeltelijk weer…
Het coronavirus heeft nu al een geruime tijd grote impact op ons dagelijkse leven en we weten nog steeds niet wanneer de onzekerheid zal eindigen. Na de oproep van premier…
Nu het alweer een week geleden is dat onze premier aankondigde dat we nog minstens vier weken binnen zullen zitten, accepteren we langzaam maar zeker het nieuwe ‘normaal’: digitale communicatie…
We zijn nu voorbij de eerste weken in quarantaine. We maken de eerste balans op. Welke communicatietrends zien we en wat zijn toepasbare lessen voor reputatiemanagement die we hieruit kunnen leren?
We videobellen wat af. Wil jij als presentator echter een blijvende indruk achterlaten, volgen hier een aantal adviezen inclusief tips voor apps die je performance ondersteunen.
Face-to-facecommunicatie is doorgaans erg belangrijk voor het gevoel van saamhorigheid en loyaliteit. Voor veel mensen is de werkplek en de omgang met collega’s een groot onderdeel van hun identiteit. Dat valt nu tijdelijk weg door het thuiswerken. Er zijn verschillende digitale tools en apps om dit op te vangen.
Veel werknemers zitten noodgedwongen thuis waar ze werk en het zorgen voor (jonge) kinderen moeten combineren. Maar thuiswerken zorgt ervoor dat je werk- en zorgverantwoordelijkheden en -taken met elkaar vervlochten raken. Hoe pak je dat aan?
Strategische uitgangspunten en vragen die relevant zijn voor iedere communicatiemanager én hr-manager om optimaal te communiceren en de reputatie sterk te houden tijdens de coronacrisis.
Waar je dit jaar ook meer over gaat horen is Gen Z. Na de millennials komt deze nieuwe, frisse generatie de arbeidsmarkt bestormen. Een groep die lastig te definiëren is…
Het is nog niet zo lang geleden dat het idee van kunstmatige intelligentie (AI) nog als ‘science fiction’ werd beschouwd. Misschien zelfs iets dat bedoeld was om science fiction te…