
Coronacommunicatie #4: hoe word je een videoconference-goeroe?
We videobellen wat af. Wil jij als presentator echter een blijvende indruk achterlaten, volgen hier een aantal adviezen inclusief tips voor apps die je performance ondersteunen.
We videobellen wat af. Wil jij als presentator echter een blijvende indruk achterlaten, volgen hier een aantal adviezen inclusief tips voor apps die je performance ondersteunen.
Face-to-facecommunicatie is doorgaans erg belangrijk voor het gevoel van saamhorigheid en loyaliteit. Voor veel mensen is de werkplek en de omgang met collega’s een groot onderdeel van hun identiteit. Dat valt nu tijdelijk weg door het thuiswerken. Er zijn verschillende digitale tools en apps om dit op te vangen.
Veel werknemers zitten noodgedwongen thuis waar ze werk en het zorgen voor (jonge) kinderen moeten combineren. Maar thuiswerken zorgt ervoor dat je werk- en zorgverantwoordelijkheden en -taken met elkaar vervlochten raken. Hoe pak je dat aan?
Strategische uitgangspunten en vragen die relevant zijn voor iedere communicatiemanager én hr-manager om optimaal te communiceren en de reputatie sterk te houden tijdens de coronacrisis.
Waar je dit jaar ook meer over gaat horen is Gen Z. Na de millennials komt deze nieuwe, frisse generatie de arbeidsmarkt bestormen. Een groep die lastig te definiëren is…
Het is nog niet zo lang geleden dat het idee van kunstmatige intelligentie (AI) nog als ‘science fiction’ werd beschouwd. Misschien zelfs iets dat bedoeld was om science fiction te…
In december zijn we weer overspoeld met kerstreclames van vooral supermarkten: een moeder die te laat is voor kerst met haar gezin vanwege werk of een kind dat heel aandoenlijk…
Sinds vorig jaar vraagt Nils Adriaans mensen uit het vak om een week lang curator te van zijn Random Pic(k) Of The Day For A Week. Toen hij mij als Creative…
Zoek je een mooie, gepolijste en consistente lay-out om de Stories van je merk te verbeteren, maar heb je op dit moment geen geld of tijd om te investeren? Of…
Is het goed om bij voorbaat mensen uit te sluiten die iets kunnen betekenen voor de publieke zaak? Met andere woorden: heiligt het doel soms de middelen? En specifiek: hoe zit dat precies in de wereld van public affairs?
De online toolkit helpt gemeenten bij het effectiever tegengaan van radicalisering.
Het bedrijfsleven stond decennialang in een goede reuk op het Binnenhof. Maar dat positieve beeld begint in rap tempo te kantelen. Hoe kunnen bedrijven daarmee omgaan?