Omnicom PR Group NL wint internationale SABRE Award!

In 2024 zijn we als Omnicom PR Group opnieuw meerdere keren genomineerd voor de EMEA SABRE Awards! De SABRE’s zijn prestigieuze internationale awards die staan voor Superior Achievement in Branding, Reputation & Engagement. En de eerste award is zelfs al binnen!

Hoe een afgesloten bedrijf meer verbinding realiseert met de maatschappij

Samen met Charles River Laboraties (CRL) hebben we in 2024 een EMEA IN2 SABRE award gewonnen in de categorie ‘Combatting Disinformation’! En wel voor de inspirerende case ‘Bringing down the walls: How a fenced-in company opens up to society’.

Het bedrijf stond voor de uitdaging om publieksbegrip te vergroten voor hun onderzoeksinnovaties ten behoeve van consumentenveiligheid, te midden van groeiende kritiek vanuit de maatschappij op het gebruik van dierproeven en de hermetisch gesloten laboratoria. We ondersteunden CRL in hun dialoog met de samenleving via een gedurfde aanpak, inclusief verbindende en transparante ‘Labgesprekken’ met zeer verschillende stakeholders en proactieve gesprekken met politiek en overheid. Het inzichtelijker maken van het bedrijf zorgt na elke dialoogronde voor een significante verschuiving in de perceptie van de dagelijkse veiligheidsonderzoeken van CRL en hun bijdrage aan de samenleving.

De IN2 SABRE Awards richten zich in het bijzonder op innovatie en inzicht, en vieren daarmee de vernieuwende aspecten van communicatiecampagnes, voordat de andere winnaars bekend worden gemaakt. We zijn trots op deze erkenning voor onze inzet voor transparantie en dialoog in een tijd waarin dit meer dan ooit nodig is. Gefeliciteerd Charles River Laboratories, met deze prachtige award!

En dat is niet alles. De case van CRL is namelijk ook nog in de race voor een SABRE award in de categorie ‘Corporate Reputation – Institutional Image’. De uitslag van deze welverdiende nominatie wordt in april bekend gemaakt.

Hoe drie woorden het verschil kunnen maken in medewerkersbetrokkenheid

In de categorie ‘Healthcare – Medical technology’ schittert Philips Image-guided Therapy (IGT) samen met Omnicom PR Group met de nominatie voor de hartverwarmende case ‘Three Kind Words’. Een medewerkersbetrokkenheidcampagne die de kracht toont van vriendelijkheid en erkenning in tijden van verandering.

Tot slot zijn we ook enorm trots op onze klant Mastercard. Zij hebben een IN2 SABRE award gewonnen in de categorie ‘Podcasts + Music’ voor ‘The Pride Side’: een podcast over inclusiviteit, waarbij wij verantwoordelijk waren voor de pr-aanpak. Gefeliciteerd, Mastercard! Daarnaast is deze case ook nog als nominatie in de race in de categorie ‘Inclusive Marketing’. We kijken uit naar de award-uitreiking op 17 april!

LEES MEER