Omnicom PR Group NL weer genomineerd voor drie European Excellence Awards!

7 november, 2023

De European Excellence Awards, die worden omschreven als Europa’s meest toonaangevende PR awards, erkennen en belonen opmerkelijke prestaties van communicatieprofessionals in hun vakgebied. Als Omnicom PR Group NL zijn we trots om te delen dat ons werk in 2023 weer is genomineerd, en in maar liefst drie verschillende categorieën!

Brand Relationship: ‘Authenticiteit en stijl’ met Philips OneBlade

Philips OneBlade wilde graag een jonger mannelijk publiek betrekken in de zoektocht naar authenticiteit en stijl bij het scheren. Samen met hen sloegen onze merkstrategen, influencerexperts en creatieven de handen ineen met Ruud Gullit en Team Gullit in een campagne die diversiteit en lichaamspositiviteit benadrukte. Deze unieke strategie, waarbij e-sport en authenticiteit werden gecombineerd, resulteerde in aanzienlijke groei in merkvoorkeur en uitgebreide media-aandacht.

Public Affairs: Een duurzamere en eerlijkere vliegtaks met easyJet

easyJet is genomineerd in de categorie ‘Public Affairs’, voor hun inspanningen om de vliegbelasting in Nederland duurzamer en eerlijker te maken. Onze publicaffairsexperts, reputatiemanagementspecialisten en PR-strategen hielpen easyJet hun boodschap over te brengen via een geïntegreerde PA- en PR-aanpak. In 2023 verdrievoudigde de Nederlandse regering de belasting (van € 8 naar € 26). We hebben easyJet aangemoedigd – en zij hebben dit volledig ondersteund – om het initiatief toe te juichen en verbeteringen voor te stellen om de belasting eerlijker te maken en de duurzaamheid in de sector te verbeteren. Dit bleek een succesvolle aanpak te zijn: de suggesties van easyJet vormen nu het middelpunt van het debat en zijn opgenomen in diverse verkiezingsprogramma’s van prominente partijen.

Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie (DEI): ‘The Pride Side’ van Mastercard

Met ‘The Pride Side’ heeft Mastercard een nominatie verdiend in de categorie ‘Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie (DEI)’. De LGBTQIA+-gemeenschap wordt geconfronteerd met toenemende misvattingen en uitdagingen. In plaats van namens de gemeenschap te spreken, creëerde Mastercard bewustwording om het begrip van consumenten over de transgender- en non-binaire gemeenschap te vergroten. Mastercard geeft een platform aan belangrijke verhalen uit de queer community door in gesprek te gaan met vier mensen uit de queer community over de ‘Pride Side’: de drijfveren en obstakels in het (queer) leven en wat hen gelukkig maakt. Menselijke, grappige en ontroerende verhalen die een podium verdienen. Onze PR & media-experts hebben met veel motivatie voor deze case de PR-strategie en mediabenadering opgezet en uitgerold. Het concept van deze campagne werd ontwikkeld door big group en Table for Ten.

Gefeliciteerd Philips, easyJet en Mastercard. Bedankt voor de geweldige samenwerking voor deze mooie projecten!

LEES MEER