Omnicom PR Group NL, FCB en Mastercard bekroond voor best in Brand Relationship
De campagne ‘True Name’ met FCB Amsterdam is bekroond met een European Excellence Award 2021 voor best in Brand Relationship
21 december, 2022
Nu het einde van het jaar nadert, blikken we met veel trots terug op één van onze highlights van 2022. De impactvolle campagne ‘True Name™’ van Mastercard is uitgeroepen tot de 14e beste PR-campagne van 2022 wereldwijd bij de Global SABRE Awards!
Een groot pijnpunt voor de LGBTQIA+ gemeenschap is dat leden van de gemeenschap zich vaak niet identificeren met de naam die op hun betaalkaart staat. Met Mastercard True Name™ kunnen kaarthouders nu hun voorkeursnaam, en dus hun ware identiteit, op hun betaalkaart zetten. Het was aan ons om de Mastercard True Name-campagne te ondersteunen met een impactvolle PR-uitrol, in minder dan drie maanden en in dertig verschillende landen. In nauwe samenwerking met LGBTQIA+ organisaties, eindigde Mastercard met een bereik van 74+ miljoen aan free publicity in heel Europa.
Eerder dit jaar heeft de campagne ook twee EMEA SABRE Awards gewonnen, in de categorie Best In Brand Purpose en in Financial services. Daarnaast won de campagne eind 2021 al een European Excellence Award in de categorie Brand Relationship.
Ontdek meer over deze case hier.
De campagne ‘True Name’ met FCB Amsterdam is bekroond met een European Excellence Award 2021 voor best in Brand Relationship
Op 27 mei werd de 18e EMEA SABRE Awards in Londen gehouden. Met trots kunnen we melden dat Omnicom PR Group 1 SABRE-award en 4 IN2SABRE-awards heeft gewonnen.