“Het geeft voldoening om te werken voor het kostbaarste in het leven: onze gezondheid.”
Healthcare Communicatie
De zorg is in beweging. De pandemie, geopolitieke conflicten en de energiecrisis beïnvloeden ons allemaal. We zien dat bestaande en opkomende trends versnellen, met name op het gebied van gelijkheid en duurzaamheid binnen de gezondheidszorg.
UITDAGINGEN VAN DE HEDENDAAGSE HEALTHCARE LEIDERS
Het mag geen nieuws heten dat de zorg onder druk staat. Er dreigt een tekort aan medicijnen en personeel in de sector, en er is de voortdurende dreiging van een nieuwe pandemie. Hoe zorgen we er toch voor dat zorg ook in de toekomst goed, betaalbaar en toegankelijk blijft? Die vraag houdt leiders in de zorg dagelijks bezig. Wij zijn van mening dat strategische communicatie en employee engagement zorgorganisaties helpt om aan de eisen van de samenleving te voldoen en tegelijkertijd hun positie als betrouwbare organisatie, authentieke leider en een goede werkgever waar te maken.
We verwachten tevens dat de komende jaren meer instellingen (zoals NzA en Zorginstituut Nederland), politici, betalers en journalisten zorginstellingen onder de loep zullen nemen, als het gaat om de manier waarop zij hun rol in de samenleving vervullen. Zeker met nieuwe ontwikkelingen, zoals de geplande herberekening van het Geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS) in Nederland. Hierdoor zullen public affairs en issue preparedness nog belangrijker worden.
HEALTHCARE COMMUNICATIE: ONZE AANPAK
Ons werk wordt gedreven door scherpe strategieën, gedurfde creativiteit en kennis van de lokale regelgeving. Ons team bestaat uit ervaren professionals met expertise in:
- Disease awareness campagnes
- Merk- en productlanceringen
- Public affairs
- Issues preparedness
- Programma’s voor medewerkersbetrokkenheid
- Programma’s voor activering van cultuur en verandering
- Employer branding campagnes
We werken nauw samen met toonaangevende zorgorganisaties in de branche, waaronder organisaties in de farmaceutische, biotech en medical device industrie en zorgaanbieders.
ONZE PODCAST
LEES MEER
OmniTalks podcast genomineerd voor European Excellence Award
De podcast-serie, gestart tijdens Covid-19, weerspiegelt een bijzondere tijd voor de zorgsector en vooral uitdagende werkomstandigheden voor zorgprofessionals.
Persbericht: Consument verwacht minder innovatie van gezondheidszorgsector
Ons onderzoek naar de Authenticity Gap toont aan dat, hoewel innovatie vroeger de belangrijkste reputatiefactor was voor de gezondheidszorgsector, dit nu niet langer het geval is. Lees meer over hoe ‘waar voor je geld’ nu de belangrijkste drijfveer is: