Hele team van Omnicom PR Group NL data-gecertificeerd

18 december, 2024

Als bureau dat klanten begeleidt in verandering en groei, stond 2024 in het teken van het versterken van onze data-gedreven manier van werken. Daarom hebben de afgelopen maanden al onze consultants, van starter tot managing director, een uitgebreide Data Fluency training doorlopen.  

Unieke brede uitrol Data Fluency training en tools

De Data Fluency training is een uniek initiatief vanuit ons FleishmanHillard-netwerk om onderzoek en data aan de basis te leggen van elk project. Waar voorheen, zoals in de meeste bedrijven, essentiële datatools alleen beschikbaar waren voor een geselecteerde groep, heeft nu elke consultant de toegang en kennis om deze tools in te zetten bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën. Denk hierbij aan Talkwalker, diverse influencertools, Glimpse en ons eigen omniearnedID platform. Voor elk projectteam bieden onze Strategic Intelligence specialisten daarnaast waar nodig aanvullende expertise en ervaring.

Een data-gedreven aanpak voor communicatiestrategie en verandering

Onze data-gedreven aanpak begint met een sterke onderzoeksfase. Afhankelijk van de uitdaging kan het gaat om het blootleggen van relevante product-, merk-, doelgroep-, concurrentie- of trendinzichten. Deze vormen de basis van creatieve strategie, oftewel de centrale narratief van een campagne of communicatie-aanpak. Daarnaast voedt onderzoek en data ook de geïntegreerde activatie van een campagne op het gebied van onder andere pr, social media en advertising, influencer marketing, website-ontwikkeling, seo en sea. De uitrol wordt verder versterkt met stakeholderbenadering en public affairs, evenals met een medewerkersbetrokkenheidaanpak.


We zijn er trots op dat ons hele team nu data-gecertificeerd is. En we kijken uit naar het begeleiden van verandering en realiseren van groei voor onze klanten, door het ontwikkelen van meer data- en inzichtgedreven strategieën in 2025!

LEES MEER