5 jaar Omnicom PR Group
Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli.
26 juli, 2022
Het afwisselende werk, internationale contacten en veel samenwerken in leuke teams, er zijn genoeg redenen waarom werken bij Omnicom PR Group heel erg leuk is. Maar wat vinden Joost, Marly, Nathalie en Noa eigenlijk zelf van werken bij OPRG? In een reeks blogs van drie afleveringen vertellen ze hierover. Deze week: de cultuur op de werkvloer.
Joost, Marly, Nathalie en Noa zijn het in ieder geval over één ding eens: de sfeer bij OPRG is heel open en toegankelijk. Joost: “Het is het eerste bureau in mijn toch wel lange carrière waar mensen het durven te zeggen als er iets niet goed gegaan is, zonder dat ze erop afgerekend worden. Het is een heel veilig werkklimaat om in te werken, maar ook om je in te ontwikkelen.” Nathalie voegt daar aan toe: “Er heerst geen hiërarchische cultuur. Dus als ik ergens iets van vind of ik wil iets bespreken met bijvoorbeeld iemand uit het MT (management team) of zelfs met de MD (Managing Director), kan ik eigenlijk altijd bellen of binnenlopen.”
Marly: “Iedereen is inderdaad heel toegankelijk en benaderbaar. We hebben allemaal veel ambitie en zijn heel gemotiveerd. Maar daarnaast zijn we ook heel geïnteresseerd in elkaar. Het beste van beide dus!”
“Wat mij meteen heel erg opviel is dat iedereen erg vriendelijk is, ” aldus Noa. “Daarnaast voelt het heel erg alsof we met zijn allen één team zijn. Het feit dat we twee keer per week een stand-up hebben met de MD draagt daar aan bij. ”
Bij OPRG hebben we vertrouwen in onze kwaliteiten en stellen ons daarbij heel graag open voor de meningen van anderen. We begrijpen dat die uiteenlopende meningen gebruikt moeten worden om onze eigen ideeën aan te scherpen. We zijn dus eerlijk en kritisch naar onszelf, maar ook naar anderen. We zeggen wat we vinden en bespreken dat openlijk. Juist door zo transparant te zijn, kunnen anderen ons vertrouwen en zich veilig voelen. Het gevolg is dat deze vertrouwensvolle omgeving een sfeer creëert waarin ruimte is voor humor en ontspanning. Wij nemen ons werk heel serieus, maar onszelf een stuk minder. Ontwapenend, invoelend, onderzoekend en overtuigend zijn de woorden waarmee OPRG zichzelf omschrijft. Wat zeggen Joost, Marly, Nathalie en Noa in hun eigen woorden over OPRG?
Noa: “Open, begripvol en ambitieus”
Joost: “Modern en klassiek, laat ik het daar maar even op houden. Soms merk je dat er een hele hoop geschiedenis achter dit bedrijf zit; heel klassieke pr. Maar dan zijn er ook mensen die juist weer veel nieuwe dingen proberen. Ik geloof dat ik die combinatie het beste vind.”
Marly: “Enthousiast, nieuwsgierig en ambitieus.”
Nathalie: “Dynamisch omdat het heel afwisselend is, elke dag is anders. Flexibel omdat je echt je eigen tijd kan en moet inplannen. Dat betekent dat je soms een weekend doorwerkt, maar dat kun je vervolgens weer compenseren met wat vrije uurtjes op de vrijdagmiddag. Én natuurlijk een gezellige werksfeer.
Joost is Creative Strategy Director (CSD) en werkt inmiddels zo’n vijf maanden bij OPRG. Als CSD is hij verantwoordelijk voor de creatieve strategie van campagnes. Wat wil de klant bereiken en wat is daarvoor nodig? Vervolgens komt Joost met een positioneringsidee en een strategisch platform. Dat wordt weer vertaald naar een concept.
Marly is Senior Account Lead en werkt bijna vijf jaar bij OPRG. Voor klanten is zij het eerste aanspreekpunt. Op basis van het verzoek van de klant verzint zij vervolgens een strategische campagne. Die brengt ze daarna in samenwerking met haar team tot een goed einde.
Nathalie werkt nu bijna drie jaar voor OPRG en is Client Advisor. Ze is een echte generalist en werkt voor uiteenlopende klanten; van corporate tot lifestyle. Ook wat betreft taken is ze van alle markten thuis. Het maken van een strategisch communicatieadvies, marketing, evenementen organiseren, influencer marketing en content marketing, ze doet het allemaal. Daarnaast onderhoudt ze voor veel klanten de mediarelaties.
Noa is Client Executive en werkt nu bijna zes maanden voor OPRG. Meestal werkt hij voor vijf verschillende klanten tegelijkertijd. Geen werkdag is bij hem hetzelfde. De ene dag schrijft hij een persbericht en werkt hij de medialijst bij, weer een andere dag doet hij onderzoek en onderhoudt hij contact met stakeholders.
Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli.
Recent zijn er bij ons bureau 14 nieuwe adviseurs gestart, gespecialiseerd in reputatiemanagement en public affairs, corporate communicatie, creatieve strategie en social & digital.