Omnicom PR Group Nederland breidt uit met 14 nieuwe adviseurs

18 november, 2021

Omnicom PR Group Nederland (OPRG) versterkt zich met 14 nieuwe adviseurs, gespecialiseerd in reputatiemanagement en public affairs, corporate communicatie, creatieve strategie en social & digital. Hiermee verstevigt het internationale communicatieadviesbureau zijn top 3-positie binnen de Nederlandse markt.

“Ik ben echt enorm trots dat zoveel aanstormend en gevestigd talent juist nu voor ons bureau en onze klanten kiest,” zegt Rosalinde van de Wall, Managing Director bij Omnicom PR Group NL. “Als Omnicom PR Group werken we er hard aan om ‘best place to work’ te zijn én te blijven. Onze bureaucultuur biedt elke consultant een fijne basis om zich volledig thuis te voelen en tegelijkertijd te kunnen excelleren in de Champions League die wij spelen. We weten elkaar te vinden – van creatief tot strateeg – en zijn zo samen in staat om onze klanten de hoogste kwaliteit werk te leveren.”

Strategische adviseurs voor reputatiemanagement en public affairs

Drie nieuwe aanwinsten breiden de aanwezige kennis bij Omnicom PR Group (OPRG) verder uit op het gebied van reputatiemanagement en corporate communicatie. Nathalie Soeteman treedt aan als Business Director. Met ruim 20 jaar ervaring – zowel aan bureauzijde als aan klantzijde – is zij voor klanten een strategische adviseur en sparringpartner bij vraagstukken over verander-, purpose- en duurzaamheidscommunicatie.

Wat binnen OPRG bekendstaat als het boemerangeffect brengt oud-FleishmanHillard- collega Bibi Bemelmans na 9 jaar terug op het oude nest. Als Senior Account Lead, voor met name de focussector Healthcare, zet ze haar ervaring in om klantteams te leiden.

Client Executive Joost Koot – eerder werkzaam als publicaffairsadviseur bij FME, de ondernemersorganisatie voor technologie – brengt zijn specialisme in bij OPRG’s publicaffairsklanten.

Uitbreiding expertise in creatieve strategie en social & digital

Met de nieuwe teamleden laat OPRG zien ook blijvend te investeren in expertise op het gebied van creatieve strategie, social media en digital marketing. Met een interessante overbruggende rol daarin voor Matthieu Etienne, social & digital strateeg én creatief strateeg met meerdere internationale awards op zijn naam. Verder brengt Client Advisor Jaleesa van Laar haar digitale en webskills, onder andere opgedaan bij A.S. Watson, mee naar OPRG.

De meest recente aanwinst is award winning Creative Strategy Director Joost van Liemt. Hij verliet Ogilvy en staat sinds 1 november aan de creatieve basis van campagnes en projecten van Omnicom PR Group NL, waarmee hij André Dammers opvolgt.

Versterking in de breedte met nieuw communicatietalent

OPRG verwelkomt ook veel nieuw communicatietalent. Noa Asselbergs ondersteunt klanten op het gebied van reputatie- en stakeholdermanagement en ook Charlotte Dorré, Ribka Kok, Tessa Lurvink en Violette Bousquet traden aan als Junior Client Executive.

Samen met de eerder dit jaar gestarte Jade Roelands en Roos van Putten staat het talentvolle vijftal het diverse portfolio van OPRG aan Nederlandse en internationale klanten bij op het gebied van food, health, tech en meer. Dat geldt ook voor Client Executive Charlotte Hérault, die haar internationale achtergrond en ervaring bij Philips (dat recent bijgetekend heeft bij Omnicom) inzet voor de Europese en mondiale klanten van het bureau. Naast de 14 nieuwe adviseurs verwelkomt OPRG ook businesscontroller Mitchell Achthoven, eerder werkzaam bij Deloitte. Met zijn dataspecialisme zal hij onder andere de accountability op advieswerk voor klanten verder inzichtelijk maken.

LEES MEER