5 jaar Omnicom PR Group
Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli.
7 september, 2023
Bij Omnicom PR Group NL voeren we jaarlijks een onderzoek uit onder onze klanten, waarin we ze vragen hoe ze de samenwerking met onze teams en het geleverde werk ervaren. Deze input van een representatieve groep klanten, naast het dagelijkse contact, helpt ons om onszelf continu te verbeteren en ervoor te zorgen dat we de hoogste kwaliteit en de meeste toegevoegde waarde bieden.
Hoe beoordelen onze klanten onze samenwerking? Wat vinden zij van onze capaciteiten en de kwaliteit van ons werk? En hoe ervaren ze de chemie met het team? Een efficiënte, maar ook fijne samenwerking, is iets waar wij veel waarde aan hechten!
De enquête van 2023 was met zo’n 25 deelnemende klanten een solide graadmeter. Deze betrokkenheid laat zien dat we als partners met elkaar samenwerken aan continue verbetering en groei, en dat onze klanten vertrouwen stellen in onze langdurige relatie. We zijn dan ook blij om te kunnen delen dat het gemiddelde klanttevredenheidscijfer in 2023 maar liefst een 8,2 is, waarmee we ruim boven de wereldwijde bureaubenchmark van 7,8 scoren.
Wat waarderen onze klanten aan ons bureau? Een veelgenoemd punt is onze persoonlijke aanpak, waarbij we strategie en activatie zorgvuldig afstemmen op het businessplan, de behoeften en waarden van de klant. Onze rol als betrouwbare én kritische partner met kennis van de sector ervaren klanten als van belangrijke toegevoegde waarde. Met ons diverse team van specialisten op verschillende communicatievakgebieden kunnen we daarbij flexibel reageren op uiteenlopende uitdagingen. Onze klanten erkennen dat we ons als Omnicom PR Group onderscheiden in de markt met ons brede aanbod aan expertises, van waaruit we proactieve ideeën delen om constant bij te dragen aan hun missie.
Citaat van een klant“We hebben een zeer goede werkrelatie met het hele team. Ze hebben kennis van zaken en delen hun mening en gedachten vrijuit met ons, wat altijd wordt gewaardeerd.“
Veel dank aan onze klanten die de tijd hebben genomen om de enquête in te vullen en deze belangrijke input te geven. En omdat er altijd ruimte is voor verbetering, stellen onze teams bij constructieve feedback een pragmatisch plan van aanpak op om de verbeterpunten mee te nemen in hun dagelijkse werk.
In lijn met het klantonderzoek, vullen ook onze consultants een intern onderzoek in dat gericht is op samenwerking, persoonlijke ontwikkeling en de kwaliteit van het werk. Hierdoor kunnen we doorlopend de beste klantteams bouwen en tegelijkertijd rekening houden met de persoonlijke ontwikkelingsdoelstellingen van de individuele consultants. De gemiddelde tevredenheidsscore in 2023 van een 8,0 benadrukt dat Omnicom PR Group NL een werkplek is waar aandacht wordt besteed aan individuele groei en ontwikkeling.
Een van de meest opvallende bevindingen uit het interne onderzoek is het enthousiasme over de manier van samenwerken. Onze collega’s ervaren de samenwerking binnen klantteams als een wederzijdse uitwisseling van ideeën en feedback, wat inzichten oplevert. Deze open communicatie houdt onze consultants scherp en bevordert ook ieders persoonlijke ontwikkeling.
Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli.
We zijn er trots op dat Nespresso OPRG opnieuw heeft gekozen als adviesbureau voor Corporate en Brand communicatie voor de Nederlandse markt.