Maak gebruik van tools om influencers te valideren op meerdere vlakken, zoals de echtheid van het aantal volgers, de engagement rate, het aantal Nederlandse volgers, etc. Wij gebruiken hiervoor onder andere Tagger.
Check of jouw boodschap echt aansluit bij waar de influencer affiniteit mee heeft, maar ook welke samenwerkingen de influencer recentelijk heeft gehad en of jouw product hierop aansluit.
Check wat er online al wordt gezegd over de influencer en het product en neem dit mee in je aanpak.
Ga voor een samenwerking op basis van co-creatie, waarbij de influencer en het merk elkaar versterken. Probeer als merk niet te erg aan het stuur te zitten en laat de influencer vrij binnen de kaders van de samenwerking. Hij of zij weet immers het beste wat werkt voor zijn of haar volgers. Het voorop zetten van de mening en persoonlijkheid van de influencer bevordert de authenticiteit en betrouwbaarheid van de post, hetgeen voor je doelgroep belangrijk is.
Tot slot, investeer waar mogelijk in influencersamenwerkingen voor de lange termijn, wat zowel de geloofwaardigheid als de kwaliteit van de content ten goede komt.