Zohair El Yassini gruwt bij de term inclusiviteit. “Vooral als ik mensen hoor zeggen ‘we willen inclusief zijn voor iedereen’ krijg ik direct jeuk. Wat ze eigenlijk stiekem bedoelen is dat ze vooral inclusief willen zijn voor mensen die exact hetzelfde denken als zij, maar er net even anders uitzien. Zodat zij vervolgens als een goeie peer uit het verhaal naar voren komen. Als je beperkt bent of je hebt een bepaalde etniciteit, geaardheid of geslacht, dan gaat het om gelijke kansen bieden. Daar moet je op inzetten. En ja, soms heeft iemand gewoon meer hulp nodig. Dan moeten we ook als VVD niet schromen om die hulp te bieden. Vanuit een menselijke basis, persoonlijker en niet kijken wat het systeem zegt. Wat is de behoefte van de mens? Bij inclusiviteit krijg je direct een arm om je heen geslagen. Zo van: dat ga ik wel even voor jou regelen. Zo betuttelend.”
Bij Omnicom PR Group – waar naast pr-specialisten ook voormalige journalisten, reclamestrategen en beeldkunstenaars werken – verpakken we de boodschap van onze klanten zo effectief mogelijk. Zonder jeukwoorden en ander storend jargon. Hou het helder, kort en spreek uit het hart. Zegt ook onze Director Public Affairs, Jacques Bettelheim, die zelf ooit het Groot Dictee der Nederlandse Taal won. Benieuwd naar zijn jeukwoorden? Vraag het hem: [email protected].