De lancering van een gloednieuwe retailformule

“De organisatie van een zeer interactief digitaal evenement tijdens een lockdown”

UITDAGING

Een gloednieuwe retailformule, die het winkelen van de toekomst vertegenwoordigt, had zijn wereldpremière in Nederland. Onze uitdaging was om deze innovatieve omnichannel retailformule groots bij de Nederlandse media te introduceren, met als extra uitdaging om zichtbaarheid te genereren in één van de grote dagbladen.

AANPAK

OPRG zorgde voor een gedegen en doordachte voorbereiding en aanpak. We volgden de media en onderhielden korte lijnen met zowel de klant als de belangrijkste stakeholders. Ook hielden we rekening met mogelijke issues zoals negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid door het gebruik van robots en hightech.

OPRG organiseerde een zeer uitnodigend, warm en kleinschalig face-to-face event voor journalisten van bij belangrijke media toen Nederland opnieuw in lockdown ging door COVID-19. Door slim te schakelen konden we de flexibiliteit bieden om het hele plan in een mum van tijd om te zetten in een minstens zo boeiend digitaal evenement.

Het digitale evenement was een slimme, optimale combinatie van live streaming en vooraf opgenomen video, met een vloeiende verhaallijn die naadloos tussen de live en van te voren geregistreerde elementen wisselde. De COO en CMO verwelkomden de aanwezigen live vanuit hun gezamenlijke huiskamer, terwijl ze genoten van de speciale selectie producten die ze vooraf thuis hadden ontvangen. Van daaruit kregen de kijkers een bijna levensechte virtuele rondleiding door de winkel en achter de schermen. De complete productbestelling- en afhaalreis via de app, het futuristische magazijn, de robots in de Pick-up Shop werden getoond en eindigde live in de studio. De wereldpremière werd afgesloten met een live Q&A. Door het zeer interactieve karakter van het evenement konden de aanwezigen het winkelen van de toekomst zelf ervaren, vanuit hun thuiskantoor of vanaf de bank in hun woonkamer.

RESULTATEN

OPRG mediatrainde de CCO en CMO, creëerde de verhaallijn, de inhoudelijke boodschappen, nationale en lokale persberichten, sprekersnotities, bio’s, scripts en faciliteerde de Q&A met de media. Naast onderstaande resultaten realiseerden we ook aandacht en berichtgeving van verschillende belangrijke media uit België, Frankrijk en Duitsland.

DE RESULTATEN

18
5
81
22.551.486

We vertellen je graag meer