Drie nominaties voor SABRE Awards
Met trots delen we dat onze drie ingediende SABRE Awards cases alle drie zijn omgezet in nominaties! De cases vertegenwoordigen onze klanten MG (Automotive), TAPP Coalition (Public Affairs) en gewoonmensen.nl…
17 juni, 2021
Afgelopen week ontvingen we geweldig nieuws uit Londen: tijdens de uitreiking van de Sabre Awards werd de nominatie voor onze eerlijke vleesprijscampagne (TAPP) omgezet in een bekroning en de nominatie voor gewoonmensen.nl in een Certificate of Excellence.
Daarmee werden we het Nederlandse bureau dat het vaakst in de prijzen viel.
De case voor de TAPP-coalitie werd bekroond in de categorie Public Affairs. Doelstelling van de campagne was politici te overtuigen een eerlijke vleesprijs op te nemen in hun verkiezingsprogramma’s. De strategische keuze was om niet te starten met een klassieke politieke lobby, maar het juist om te draaien: eerst steun onder de bevolking mobiliseren en die mediadruk gebruiken om Den Haag op andere gedachten te brengen.
Het resultaat was overweldigend: de minister van Financiën rekende de plannen van TAPP door en stuurde een brief van aanbeveling naar het parlement. De eerlijke vleesprijs die TAPP voorstaat belandde vervolgens op de politieke agenda en in tal van verkiezingsprogramma’s. Tevens benadrukte de minister van Landbouw tijdens een gecreëerd persmoment dat ze hoopte dat meer partijen zó oplossingsgericht te werk gaan als TAPP.
‘Wij zijn erg blij met het winnen van de prestigieuze internationale Sabre Award voor beste Public Affairs campagne in 2021 in Europa, Midden-Oosten en Afrika met onze eerlijke vleesprijs campagne! Ons voorstel laat zien dat iedereen in Nederland wint, als een eerlijke vleesprijs wordt ingezet om boeren financieel te steunen om te verduurzamen, de prijs van groente en fruit te verlagen en lage inkomens te compenseren. Op die slimme manier van beprijzing, steunt 63% van Nederland dit plan voor een hogere, eerlijke vleesprijs. Dit plan komt ongetwijfeld in het volgende regeerakkoord. Van diverse kanten kreeg TAPP Coalitie het advies Omnicom PR Group te vragen als public affairs en communicatie partner – dat was inderdaad een gouden greep.”
Jeroom Remmers, Directeur bij de winnende True Animal Protein Price Coalition (TAPP Coalitie)
Het Certificate of Excellence voor gewoonmensen.nl is toegekend in de categorie Best use of illustrations + Photography. De foto’s maakten onderdeel uit van een campagne die hulp mobiliseerde voor kwetsbare groepen tijdens COVID-19. De fotografie onderscheidde zich door een documentaire aanpak, die de gewone, alledaagse werkelijkheid in zijn meest pure en eerlijke vorm weergeeft. Uitganspunt was om geen modellen in te zetten maar mensen die echt hulp nodig hadden. Zonder opsmuk werd hun wereld getoond waarbij het interieur -en de geïsoleerde positie die zij daarin innemen- het fotografische effect versterkte. Zo werd het gewone, alledaagse leven op een buitengewoon kwetsbare manier uitgebeeld. We zijn er trots op dat onze cases de waardering van onze internationale collega’s bij de Sabre Awards heeft gewekt én tot geweldige resultaten heeft geleid.
Met trots delen we dat onze drie ingediende SABRE Awards cases alle drie zijn omgezet in nominaties! De cases vertegenwoordigen onze klanten MG (Automotive), TAPP Coalition (Public Affairs) en gewoonmensen.nl…
Erkend met een Certificate of Excellence voor ‘Best Use of Illustrations and Photography’ door de EMEA Sabre Awards 2021.