Discovery+: in het hart van de Olympische Winterspelen

“Lokale, creatieve mediastrategie en sterke mediarelaties bepalen het nieuws”

UITDAGING

De meeste Nederlanders kijken de Olympische Winterspelen via de NOS, maar het gros van hen weet helemaal niet dat het grootste sportevenement ter wereld ook te bekijken is via discovery+, de streamingdienst van Discovery in samenwerking met Eurosport. Aan ons de taak om daar verandering in te brengen door de inzet van creatieve mediastrategie, rechtstreeks vanuit de Eursportstudio.

AANPAK

Ketchum, één van onze drie internationale brands, was door Discovery aangesteld om het op de kaart zetten van discovery+ in heel Europa te coördineren via een zogenaamd Hub-Spokemodel met lokale markten. De centraal gecreëerde campagne is zodoende in Nederland door Omnicom PR Group met ons eigen team lokaal geactiveerd, middels de inzet van onze kennis van en ervaring met het Nederlandse medialandchap en Nederlandse best practices.

Voorafgaand aan en tijdens de Winterspelen hebben we gebouwd aan sterke mediarelaties met toonaangevende media zoals NU.nl, De Telegraaf, RTL Nieuws en Trouw. Door nauw contact tussen de Discovery / Eurosport producers in de studio en de media te faciliteren, konden we de media de voor hen meest relevante content aanbieden. Dit deden we middels het rondsturen van persberichten, het organiseren van persbijeenkomsten en evenement, maar ook door het opzetten van een WhatsApp groep met verschillende journalisten, zodat het nieuws altijd zo snel mogelijk op de juiste plek aankwam.

Twee weken lang heeft ons team in de studio van Discovery / Eurosport  bovenop de laatste ontwikkelingen gezeten en nieuwswaardige momenten omgezet in creatieve en spraakmakende content. Dit varieerde van feitelijk nieuws, snackable highlightvideo’s tot grappige achtergrondverhalen. Sportvideo’s van discovery+ waren waardevol voor journalisten van verschillende sportmedia, zoals Sportnieuws.nl. Ook waren de befaamde Discovery / Eurosport presentatoren en Nederlandse talenten die wij bij verschillende media hebben gepitcht, geregeld te horen op de tv en radio.

RESULTATEN

Samen met het Discovery / Eurosport team bepaalden we in de studio het nieuws. Tijdens de Winterspelen stond discovery+ elke dag op de voorpagina van de Telegraaf, is onze content veelvuldig gedeeld door een aantal key media en waren onze video’s de hele dag te zien via verschillende mediakanalen. Daarnaast waren de Nederlandse talenten die wij bij verschillende media hebben gepitcht, geregeld te horen op de tv en radio. Door de inzet van creatieve mediastrategie en sterke mediarelaties, werd discovery+ door toonaangevende media zoals de Telegraaf en RTL Nieuws genoemd als dé plek om de Olympische Winterspelen te bekijken.

DE RESULTATEN

595
353
1.5 miljard

We vertellen je graag meer