DE UITDAGING
Veel Nederlanders negeren de risico’s van cybersecurity omdat ze denken dat ze er geen slachtoffer van zullen worden.
Jarenlange campagnes van het ministerie konden die houding niet veranderen. Te vaak werd ingespeeld op angst, wat nauwelijks effect had. Een totaal andere aanpak was nodig.
ONZE STRATEGIE
Ons advies was om een breedgedragen campagne te ontwikkelen, ondersteund door toonaangevende partners als Google, Royal Dutch Shell en de Nationale Politie. Door alle mediakanalen van onze netwerkpartners te bundelen ontstond één krachtig communicatieplatform: Alert Online. Daarmee konden we een consistente boodschap op alle niveaus en voor alle doelgroepen effectief in stelling brengen. Met een positieve tone of voice, die de harten van Nederlanders daadwerkelijk raakte, creëerden we een sneeuwbaleffect.
ONZE AANPAK
Op het platform werden tal van middelen, organisaties en mensen gebundeld:
- Relevante influencers, zoals Isabel: een Nederlandse zangeres die in de finale van The Voice of Holland stond. Haar smartphone werd gehackt tijdens deze finale, wat haar tot dé ervaringsdeskundige maakte. Zij produceerde een serie vlogs.
- Een pop-up-escaperoom, waarmee we al onze businesspartners bezochten en ook Tweede Kamerleden bewustmaakten.
- Samenwerking met diverse overheidsorganen en -functionarissen, waaronder de minister van Justitie en Veiligheid.
- Campagnes van partners, zoals Schiphol, een landelijk telecombedrijf en één van de grootste verzekeringsmaatschappijen van Nederland.
DE RESULTATEN
“We hadden behoefte aan een creatief bureau om onze campagne naar een hoger niveau te tillen. OPRG’s dynamische multimediale strategie was overtuigend en heeft onze partners echt geactiveerd.”
Quote van de klant